dissabte, 27 d’octubre del 2012

Classe pràctica 5 25.10.12

A la classe pràctica de mitjans i recursos del passat dijous, l'objectiu d'aquesta era fer una gravació amb el programa audacity. Aquest programa vam aprendre a usar-lo el passat dijous, a fer gravacions, talls, incorporar sons, fer afectes, etc.
Per tant, en aquesta classe vam gravar un anunci, del que nosaltres volguessin, per posar en pràctica tots els coneixements que haviem adquirit amb l'Audacity.
Cal dir, que primer de tot, estavem una mica pessimistes i ens pensavem que no ens en sortiriem amb l'anunci, no sabiem sobre què fer-ho, vam estar més d'una hora pensant i cercant, na Catalina, la meva companya i jo, no ens posavem d'acord. Després quan ja vam tenir l'anunci escollit, no trobavem sons que hi combinessin, però al cap i a la fi ens en vam sortir!! i he de dir, que ens ho vam passar d'allò més bé, varem riure molt gravant aquest anunci i crec que el resultat ha estat bastant bo.

Una dificultat, que crec que s'hi va trobar la majoria de gent, és que a les gravacions es sentia el renou de fons de la classe, hi va haver companyes que van sortir a fora a fer la gravació perquè no hi hagués renou. Nosaltres ho vam aprofitar com un efecte de nostre anunci, ja que el que voliem simular, es que ens topavem per el carrer, allà on mantenim una conversa.


Esper poder-lo compartir aviat amb totes vosaltres. Fins aviat!


dissabte, 20 d’octubre del 2012

TEMA 3



El que més em crida l'atenció d'aquesta assignatura, i sobretot, revisant els apunts i la teoría donada a classe, és l'ús què en podrem fer nosaltres, coma futures mestres, les possibilitats que podrem obtenir i com podrem aprofitar-ho com una eina de treball a dins les aules.

Segons Romero, Román i Llorente (2009) trobam cinc formes d'integrar l'ús de l'ordenador a l'escola:
1.Com a recurs didàctic
2.Com a contingut curricular
3.Com a instrument per a l'aprenentatge
4.Com a recurs per a l'organització escolar
5.Com a recurs del desenvolupament comunitari.

Però a mi, el que més m'inquieta, no és el profit que en podrem treure al nostre benefici com a mestres, sinó el benefici que en podrem obtenir per als infants, com convertir-ho en un instrument d'aprenentatge.
És cert, que durant aquests tres cursos passats de la carrera, alguns professors ens han parlat de programes educatius que podem trobar a la xarxa, però d'una manera bastant superficial.
Record que el curs passat a l'assignatura de matemàtiqus, vam tenir la oportunitat de realitzar una sèrie de classes pràctiques amb els ordinadors, on vam poder veure una gran quantitat de pàgines web que podiem aprofitar per a realitzar activitats matemàtiques per a infants a través de les noves tecnologies, per exemple la web de zona Jclic.

M'agradaria poder treballar a través de la xarxa amb els infants no només amb les matemàtiques, sinó també amb altres àrees de coneixement, aprofitar al màxim els recursos dels que disposam i d'aquesta manera els infants aprenguin a ser competents desde ben prest amb les noves tecnologies, ja que per el que podem veure, la societat tecnològica avança a un ritme frenètic i sembla que ho seguirà fent.

dijous, 11 d’octubre del 2012

Classe pràctica 3 11.10.12





A la classe d'avui de Mitjans i Recursos tecnològics hem seguit realizant la pràctica amb el programa “Gimp”.
El gimp és un programa per retocar imatges i composició i edició d'imatges.El que hem fet avui ha estat a partir d'una sèrie d'imatges composar-ne una igual que la de mostra. Per a fer-ho teniem les imatges per separat, comunes per a totes i escollides anteriorment per el professor. Primer les hem hagudes de retallar per després poder fer la composició.Hem après a retallar les imatges amb l'eina de la vareta màgica i també amb la de retallar, depenent de quina fos més adient per a cada imatge.També hem après a reduïr una imatge, doblar-la, entre d'altres coses que hem anat fent a cada moment.Finalment hem pogut aconseguir fer la composició de la imatge final amb èxit.Cal dir, que per a la majoria, avui se'ns ha estat molt més fàcil poder seguir la classe, ja que hem anat més a poc a poc, poguent seguir passa per passa les explicacions del professor i fent la tasca simultàneament.També ens hem trobat diferents dificultats, evidentment, però les hem pogut resoldre amb facilitat gràcies al professor o a les pròpies companyes. Esper haver après d'aquests “errors” o dificultats que ens han sorgit perquè no ens tornin a passar d'ara endavant i així anar avançant de cada vegada a un major ritme.

dijous, 4 d’octubre del 2012

TEMA 1 (classe teoria)

A la primera classe de teoria vam poder veure els grans avanços tecnològics en els últims anys i l'impacte que han tengut aquests a la societat, ja que segons diferents autors i teories parlen de que estam vivint una Tercera Revolució Industrial.
Les tics ens envolten i estan presents a la nostra vida qüotidiana i evidentment, això té conseqüències positives, com per exemple poder accedir a una gran quantitat d'informació d'arreu del món, la creació de noves indústries, etc però també trobam el seu caire negatiu com un evident augment de les desigultats culturals i econòmiques, una societat depenent de les noves tecnologies, etc.

Per tant, com que estam en un moment de canvi de en la societat degut a aquesta nova era digital, com a futures mestres, ens haurem de saber adaptar a aquests moments, posar-nos al dia, tenir una formació permanent i introduir l'ús de les noves tecnologies en el nostre dia a dia i sobretot aprofitar-ho com un element més per generar processos d'ensanyament-aprenentatge dins les aules d'educació infantil.