Com ja sabem, família i escola, sobretot en l'etapa d'educació infantil, han de mantenir un constant contacte i comunicació.
Per això, a dia d'avui, ja s'utilitzen a moltíssims de centres, les Noves Tecnologies per poder establir aquesta comunicació d'una manera ràpida i eficaç.
Tal i com diuen Martín & Gairín (2007) "la participación de las familias en los centros es escasa (...). Sin embargo, las tecnologías de la información y la comunicación abren nuevas perspectivas no sólo para informar e implicar a la familia en la trayectoria escolar (...), sino también para favorecer las relaciones entre la familia, la escuela y la comunidad."
Per tal de que es dugui a terme aquesta relació amb les famílies, desde el centre, el profesorat, és qui ha de donar la primera passa per establir la comunicació i ha de facilitar les eines o la formació necessària perquè es pugui dur a terme.
Tal i com es va parlar a classe, una bona eina per poder establir aquesta comunicació seria un blog. Aquest compleix múltiples funcions perquè a més de ser una eina TIC, permet la comunicació i que aquesta sigui bidireccional, que tots puguin participar, no només els mestres, sinó també desde casa on qualsevol pugui compartir un moment, una experiència, opinions, imatges, vídeos, etc.
És cert, però que hi ha una baixa participació per part de les famílies, degut a una manca d'informació i formació TIC. Per tant, una bona proposta per poder equilibrar aquesta situació podria ser, iniciar un taller per a pares on es pugui espenyar els beneficis de les TIC i formar-se amb aquestes eines de comunicació i informació del nou món digital.
dilluns, 17 de desembre del 2012
divendres, 7 de desembre del 2012
TEMA 5
Desde el meu punt de vista, la integració de les TIC a l'aula és una realitat i una necessitat en el dia d'avui.
Aquestes ens permeten incloure totes les àrees d'ensenyament-aprenentatge d'educació infantil en aqust nou recurs. El que és més important però, és que l'aprenentatge sorgeixi de l'iniciativa, l'interès i la curiositat de l'infant per així motivar-los i aconseguir un increment i una millora dels processos d'ensenyament.
Els materials didàctics mutimèdia s'han d'incloure dins el currículum, ja que així, es fa una innovació dels mètodes i materials més tradicionals.
Els infants han de començar de ben prest a integrar-se i a fer ús de les TIC desde una edat ben primerenca perquè puguin formar part d'aquest nou món digital.
A més de ser un gran recurs per als infants, també ho ha de ser per a nosaltres, com a futurs docents, ja que l'ús de les TIC ens poden ajudar amb la gestió administrativa dels centres i amb la planificació diària.
Però també s'ha de tenir present que cal un gran esforç per part de la comunitat educativa. Necessitam recolzament per part de les administracions, i tenir present que tenir accés a Internet hauria de ser cosa de tots i no només d'un sector privilegiat, o dels qui disposin dels recursos econòmics necessaris.
I finalment, i com ja s'ha dit al llarg dels curs, cal una formació i una constant renovació del professorat en les noves tecnologies perquè sino tornarem a caure en la rutina i en la utilització dels materials més tradicionals. Perquè un cop saber utilitzar-ho i treure-li profit ens pot servir com un recurs molt ric del qual en podrem treure un gran rendiment i de ben segur que una gran millora de la nostra tasca.
Aquestes ens permeten incloure totes les àrees d'ensenyament-aprenentatge d'educació infantil en aqust nou recurs. El que és més important però, és que l'aprenentatge sorgeixi de l'iniciativa, l'interès i la curiositat de l'infant per així motivar-los i aconseguir un increment i una millora dels processos d'ensenyament.
Els materials didàctics mutimèdia s'han d'incloure dins el currículum, ja que així, es fa una innovació dels mètodes i materials més tradicionals.
Els infants han de començar de ben prest a integrar-se i a fer ús de les TIC desde una edat ben primerenca perquè puguin formar part d'aquest nou món digital.
A més de ser un gran recurs per als infants, també ho ha de ser per a nosaltres, com a futurs docents, ja que l'ús de les TIC ens poden ajudar amb la gestió administrativa dels centres i amb la planificació diària.
Però també s'ha de tenir present que cal un gran esforç per part de la comunitat educativa. Necessitam recolzament per part de les administracions, i tenir present que tenir accés a Internet hauria de ser cosa de tots i no només d'un sector privilegiat, o dels qui disposin dels recursos econòmics necessaris.
I finalment, i com ja s'ha dit al llarg dels curs, cal una formació i una constant renovació del professorat en les noves tecnologies perquè sino tornarem a caure en la rutina i en la utilització dels materials més tradicionals. Perquè un cop saber utilitzar-ho i treure-li profit ens pot servir com un recurs molt ric del qual en podrem treure un gran rendiment i de ben segur que una gran millora de la nostra tasca.
dijous, 6 de desembre del 2012
TEMA 4
El que he trobat més important a destacar a n'aquest tema és el punt nº 4 (Disseny de multimèdies educatius), el qual inclou la fasse de disseny ila fase de producció dels treballs mutlimèdia que hem de realitzar per a l'assignatura.
En aquests moments, el nostre grup de treball estam realitzant la fase de disseny on hem hagut de tenir en compte molts dels següents aspectes:
1. Anàlisi de situació i primera presa de decisions:
- determinar el contingut que s'ha de tractar
- definir l'audiència
- establir les finalitats educatives
- avaluar els recursos humans i materials
- escollit el mitjà d'expressió
- estimar la durada del material mutlimèdia
2. Planificació i temporalització del procés:
- determinar el temps disponible per la realització del material
-control de recursos disponibles
3. Desenvolupament del producte multimèdia:
- definir els objectius
-organitzar els continguts
- elaborar un guió multimèdia
S'ha de dir, que hi ha aspectes que encara no estan del tot determinats, com per exemple la durada que tindrà el material, tots els recursos que utilitzarem, etc. Però molts d'altres sí.
El que més ens ha costat ha estat definir el tema del material i a partir d'quí com l'anirem treballant. Ara que ja més o manco ho tenim llest, la pròxima passa és la fase de producció, que esperam que tot ens surti bé!
En aquests moments, el nostre grup de treball estam realitzant la fase de disseny on hem hagut de tenir en compte molts dels següents aspectes:
1. Anàlisi de situació i primera presa de decisions:
- determinar el contingut que s'ha de tractar
- definir l'audiència
- establir les finalitats educatives
- avaluar els recursos humans i materials
- escollit el mitjà d'expressió
- estimar la durada del material mutlimèdia
2. Planificació i temporalització del procés:
- determinar el temps disponible per la realització del material
-control de recursos disponibles
3. Desenvolupament del producte multimèdia:
- definir els objectius
-organitzar els continguts
- elaborar un guió multimèdia
S'ha de dir, que hi ha aspectes que encara no estan del tot determinats, com per exemple la durada que tindrà el material, tots els recursos que utilitzarem, etc. Però molts d'altres sí.
El que més ens ha costat ha estat definir el tema del material i a partir d'quí com l'anirem treballant. Ara que ja més o manco ho tenim llest, la pròxima passa és la fase de producció, que esperam que tot ens surti bé!
Etiquetes de comentaris:
material multimèdia,
reflexió,
teoria
diumenge, 2 de desembre del 2012
Classe pràctica 10 29/11/12
La setmana passada, després d'haver anat a tutoria amb el professor, el nostre grup de treball, vam començar a pensar en com fer i dissenyar el nostre material didàctic mutltimèdia. Així que el primer que vam fer, va ser decidir la temàtica concreta d'aquest.
Després, vam quedar un dia per començar a planificar el treball. Així que ens sorgiren al cap un munt d'activitats per poder fer, però el problema va sorgir, com havíem de fer-les? Nosaltres només havíem après a utilitzar una petita part del que volíem fer a través de les classe pràctiques amb el Power Point.
Així que a la darrera classe pràctica, aquest dijous, vam continuar avançant una mica més i vam aprendre a utilitzar els desencadenadors.
Primer, vam realitzar una activitat on s'havien d'ordenar unes seqüències d'imatges del conte inicial d'en Calliou, i després una altra activitat on s'havien de trobar les diferències entre dues imatges.
És per això, que aquestes classes pràctiques ens serveixen i ens donen idees per poder realitzar el nostre treball, on les volem aplicar.
Esperem que ens surti tant bé com a classe!
Després, vam quedar un dia per començar a planificar el treball. Així que ens sorgiren al cap un munt d'activitats per poder fer, però el problema va sorgir, com havíem de fer-les? Nosaltres només havíem après a utilitzar una petita part del que volíem fer a través de les classe pràctiques amb el Power Point.
Així que a la darrera classe pràctica, aquest dijous, vam continuar avançant una mica més i vam aprendre a utilitzar els desencadenadors.
Primer, vam realitzar una activitat on s'havien d'ordenar unes seqüències d'imatges del conte inicial d'en Calliou, i després una altra activitat on s'havien de trobar les diferències entre dues imatges.
És per això, que aquestes classes pràctiques ens serveixen i ens donen idees per poder realitzar el nostre treball, on les volem aplicar.
Esperem que ens surti tant bé com a classe!
Etiquetes de comentaris:
material multimèdia,
power point,
pràctica
Subscriure's a:
Missatges (Atom)