dilluns, 17 de desembre del 2012

TEMA 6

Com ja sabem, família i escola, sobretot en l'etapa d'educació infantil, han de mantenir un constant contacte i comunicació.
Per això, a dia d'avui, ja s'utilitzen a moltíssims de centres, les Noves Tecnologies per poder establir aquesta comunicació d'una manera ràpida i eficaç.
Tal i com diuen Martín & Gairín (2007) "la participación de las familias en los centros es escasa (...). Sin embargo, las tecnologías de la información y la comunicación abren nuevas perspectivas no sólo para informar e implicar a la familia en la trayectoria escolar (...), sino también para favorecer las relaciones entre la familia, la escuela y la comunidad."

Per tal de que es dugui a terme aquesta relació amb les famílies, desde el centre, el profesorat, és qui ha de donar la primera passa per establir la comunicació i ha de facilitar les eines o la formació necessària perquè es pugui dur a terme.

Tal i com es va parlar a classe, una bona eina per poder establir aquesta comunicació seria un blog. Aquest compleix múltiples funcions perquè a més de ser una eina TIC, permet la comunicació i que aquesta sigui bidireccional, que tots puguin participar, no només els mestres, sinó també desde casa on qualsevol pugui compartir un moment, una experiència, opinions, imatges, vídeos, etc.

És cert, però que hi ha una baixa participació per part de les famílies, degut a una manca d'informació i formació TIC. Per tant, una bona proposta per poder equilibrar aquesta situació podria ser, iniciar un taller per a pares on es pugui espenyar els beneficis de les TIC i formar-se amb aquestes eines de comunicació i informació del nou món digital.


divendres, 7 de desembre del 2012

TEMA 5

Desde el meu punt de vista, la integració de les TIC a l'aula és una realitat i una necessitat en el dia d'avui.
Aquestes ens permeten incloure totes les àrees d'ensenyament-aprenentatge d'educació infantil en aqust nou recurs. El que és més important però, és que l'aprenentatge sorgeixi de l'iniciativa, l'interès i la curiositat de l'infant per així  motivar-los i aconseguir un increment i una millora dels processos d'ensenyament.
Els materials didàctics mutimèdia s'han d'incloure dins el currículum, ja que així, es fa una innovació dels mètodes i materials més tradicionals.
Els infants han de començar de ben prest a integrar-se i a fer ús de les TIC desde una edat ben primerenca perquè puguin formar part d'aquest nou món digital.
A més de ser un gran recurs per als infants, també ho ha de ser per a nosaltres, com a futurs docents, ja que l'ús de les TIC ens poden ajudar amb la gestió administrativa dels centres i amb la planificació diària.
Però també s'ha de tenir present que cal un gran esforç per part de la comunitat educativa. Necessitam recolzament per part de les administracions,  i tenir present que tenir accés a Internet hauria de ser cosa de tots i no només d'un sector privilegiat, o dels qui disposin dels recursos econòmics necessaris.
I finalment, i com ja s'ha dit al llarg dels curs, cal una formació i una constant renovació del professorat en les noves tecnologies perquè sino tornarem a caure en la rutina i en la utilització dels materials més tradicionals. Perquè un cop saber utilitzar-ho i treure-li profit ens pot servir com un recurs molt ric del qual en podrem treure un gran rendiment i de ben segur que una gran millora de la nostra tasca.

dijous, 6 de desembre del 2012

TEMA 4

El que he trobat més important a destacar a n'aquest tema és el punt nº 4 (Disseny de multimèdies educatius), el qual inclou la fasse de disseny ila fase de producció dels treballs mutlimèdia que hem de realitzar per a l'assignatura.
En aquests moments, el nostre grup de treball estam realitzant la fase de disseny on hem hagut de tenir en compte molts dels següents aspectes:

1. Anàlisi de situació i primera presa de decisions:
- determinar el contingut que s'ha de tractar
- definir l'audiència
- establir les finalitats educatives
- avaluar els recursos humans i materials
- escollit el mitjà d'expressió
- estimar la durada del material mutlimèdia

2. Planificació i temporalització del procés:
- determinar el temps disponible per la realització del material
-control de recursos disponibles

3. Desenvolupament del producte multimèdia:
- definir els objectius
-organitzar els continguts
- elaborar un guió multimèdia

S'ha de dir, que hi ha aspectes que encara no estan del tot determinats, com per exemple la durada que tindrà el material, tots els recursos que utilitzarem, etc. Però molts d'altres sí.
El que més ens ha costat ha estat definir el tema del material i a partir d'quí com l'anirem treballant. Ara que ja més o manco ho tenim llest, la pròxima passa és la fase de producció, que esperam que tot ens surti bé!

diumenge, 2 de desembre del 2012

Classe pràctica 10 29/11/12

La setmana passada, després d'haver anat a tutoria amb el professor, el nostre grup de treball, vam començar a pensar en com fer i dissenyar el nostre material didàctic mutltimèdia. Així que el primer que vam fer, va ser decidir la temàtica concreta d'aquest.
Després, vam quedar un dia per començar a planificar el treball. Així que ens sorgiren al cap un munt d'activitats per poder fer, però el problema va sorgir, com havíem de fer-les? Nosaltres només havíem après a utilitzar una petita part del que volíem fer a través de les classe pràctiques amb el Power Point.
Així que a la darrera classe pràctica, aquest dijous, vam continuar avançant una mica més i vam aprendre a utilitzar els desencadenadors.
Primer, vam realitzar una activitat on s'havien d'ordenar unes seqüències d'imatges del conte inicial d'en Calliou, i després una altra activitat on s'havien de trobar les diferències entre dues imatges.
És per això, que aquestes classes pràctiques ens serveixen i ens donen idees per poder realitzar el nostre treball, on les volem aplicar. 
Esperem que ens surti tant bé com a classe!

dijous, 22 de novembre del 2012

Classe pràctica 9 22.11.12

A la classe pràctica d'avui de Mitjans i Recursos, hem continuat treballant amb el power point, ja que haviem dit que aquesta ens ocuparia mínim quatre sessions pràctiques. Per això hem continuant treballant amb el conte d'en Calliou i amb el power point.
Ara que el conte ja està fet, el que hem après és a realitzar una sèrie d'activitats interactives relacionades amb aquest. Hem après a fer animacions, sons que signifiquen una acció, trancisions perquè aquests siguin un reforç molt clar i positiu per quan l'infant utilitza aquest material, perquè se'n adoni del que està fent.

Ha estat entretingut, la tasca l'hem realitzada na Catalina Bauçà, la meva companya i jo amb el seu ordinador. La veritat és que ens hem coordinar bastant bé a l'hora de fer la pràctica, ja que sempre hi ha coses que capta més aviat l'una que l'altre i entre totes dues hem aconseguit l'objectiu amb èxit. Encara que,  a vegades ens frustavem perquè tot i seguir les indicacions del professor, les coses no ens sortien com tocava. Però bé, el pròxim dia continuarem.

Consider que aquestes pràctiques amb el power point són molt importants, ja que aquest serà el programa que utilitzarem per a realitzar el nostre treball multimèdia. Esperam recordar-ho tot i no tenir gaire problemes a l'hora d'executar-lo. També dir que ara, ja hem anat a tutoria i ja tenim una idees més clara i hem pogut resoldre alguns dubtes sobre el treball.

Res més, continuar treballant i bon cap de setmana!

divendres, 16 de novembre del 2012

Els materials didàctics multimèdia

A les darreres classes de teoria de Mitjans i Recursos hem pogut veure quines són les característiques i els trets identificatius dels materials didàctics multimèdia, ja que n'haurem de crear un com a treball d'aquesta assignatura.
El primer cop que vam veure un exemple d'aquest tipus de material, ens va assustar una mica, perquè pensam que és un treball bastant complex on s'hi han de fer múltiples coses, que nosaltres encara no tenim dominades, però a mesura que hem anat fent la pràctica del conte d'en Calliou, la cosa va millor del que ens pensavem i ens ha fet agafar idees del que volem fer en el nostre treball.

El que hem après és que per a crear aquest tipus de material per els infants és que ha d'estar adaptat a ells amb unes instruccions o indicacions molt clares i entenedores i amb un reforç auditiu perquè puguin escoltar el que han de fer. És  a dir, a primer cop d'ull s'ha de poder identificar perquè serveixen les icones, han de ser clares. Per altra banda també s'ha de tenir en compte amb el tractament dels errors per no frustrar als infants, sinó que s'han d'utilitzar unes estratègies d'avaluació per motivar als infants a  seguir endavant.

En conclusió, els programes han de fer senzills, ben organitzats, amb pistes o indicacions clares i sobretot didàctics., s'han de poder assolir els objectius prèviament proposats per a aquesta activitat.


dijous, 8 de novembre del 2012

Anunci Audacity Catalina i Maria Josep


A n'aquesta classe pràctica, primer de tot hem après a penjar l'anunci que vam fer anteriorment amb l'audacity. Primer de tot ens hem fet una compte a goear i a través d'aquest hem pogut penjar aquest anunci.

Esperam que us agradi, és molt divertit...




Després d'això hem continuat amb la classe pràctica. Aprendrem a utilitzar el power point  i per tant, realitzarem el muntatge d'un conte d'en Calliou. Hem començat a fer-ho, però aquesta pràctica ens ocuparà 4 classes. Primer de tot hem posat les diapositives del conte (prèviament escollides per el professor), que ens hem baixat del moodle de l'assignatura, les hem posades amb ordre i a més hi hem afegit dos botons amb una fletxa per poder anar endant i enrere de cada diapositiva i un altre per tornar a l'inici.

Fins aquí ha arribat la pràctica, el pròxim dia continuarem.

dissabte, 27 d’octubre del 2012

Classe pràctica 5 25.10.12

A la classe pràctica de mitjans i recursos del passat dijous, l'objectiu d'aquesta era fer una gravació amb el programa audacity. Aquest programa vam aprendre a usar-lo el passat dijous, a fer gravacions, talls, incorporar sons, fer afectes, etc.
Per tant, en aquesta classe vam gravar un anunci, del que nosaltres volguessin, per posar en pràctica tots els coneixements que haviem adquirit amb l'Audacity.
Cal dir, que primer de tot, estavem una mica pessimistes i ens pensavem que no ens en sortiriem amb l'anunci, no sabiem sobre què fer-ho, vam estar més d'una hora pensant i cercant, na Catalina, la meva companya i jo, no ens posavem d'acord. Després quan ja vam tenir l'anunci escollit, no trobavem sons que hi combinessin, però al cap i a la fi ens en vam sortir!! i he de dir, que ens ho vam passar d'allò més bé, varem riure molt gravant aquest anunci i crec que el resultat ha estat bastant bo.

Una dificultat, que crec que s'hi va trobar la majoria de gent, és que a les gravacions es sentia el renou de fons de la classe, hi va haver companyes que van sortir a fora a fer la gravació perquè no hi hagués renou. Nosaltres ho vam aprofitar com un efecte de nostre anunci, ja que el que voliem simular, es que ens topavem per el carrer, allà on mantenim una conversa.


Esper poder-lo compartir aviat amb totes vosaltres. Fins aviat!


dissabte, 20 d’octubre del 2012

TEMA 3



El que més em crida l'atenció d'aquesta assignatura, i sobretot, revisant els apunts i la teoría donada a classe, és l'ús què en podrem fer nosaltres, coma futures mestres, les possibilitats que podrem obtenir i com podrem aprofitar-ho com una eina de treball a dins les aules.

Segons Romero, Román i Llorente (2009) trobam cinc formes d'integrar l'ús de l'ordenador a l'escola:
1.Com a recurs didàctic
2.Com a contingut curricular
3.Com a instrument per a l'aprenentatge
4.Com a recurs per a l'organització escolar
5.Com a recurs del desenvolupament comunitari.

Però a mi, el que més m'inquieta, no és el profit que en podrem treure al nostre benefici com a mestres, sinó el benefici que en podrem obtenir per als infants, com convertir-ho en un instrument d'aprenentatge.
És cert, que durant aquests tres cursos passats de la carrera, alguns professors ens han parlat de programes educatius que podem trobar a la xarxa, però d'una manera bastant superficial.
Record que el curs passat a l'assignatura de matemàtiqus, vam tenir la oportunitat de realitzar una sèrie de classes pràctiques amb els ordinadors, on vam poder veure una gran quantitat de pàgines web que podiem aprofitar per a realitzar activitats matemàtiques per a infants a través de les noves tecnologies, per exemple la web de zona Jclic.

M'agradaria poder treballar a través de la xarxa amb els infants no només amb les matemàtiques, sinó també amb altres àrees de coneixement, aprofitar al màxim els recursos dels que disposam i d'aquesta manera els infants aprenguin a ser competents desde ben prest amb les noves tecnologies, ja que per el que podem veure, la societat tecnològica avança a un ritme frenètic i sembla que ho seguirà fent.

dijous, 11 d’octubre del 2012

Classe pràctica 3 11.10.12





A la classe d'avui de Mitjans i Recursos tecnològics hem seguit realizant la pràctica amb el programa “Gimp”.
El gimp és un programa per retocar imatges i composició i edició d'imatges.El que hem fet avui ha estat a partir d'una sèrie d'imatges composar-ne una igual que la de mostra. Per a fer-ho teniem les imatges per separat, comunes per a totes i escollides anteriorment per el professor. Primer les hem hagudes de retallar per després poder fer la composició.Hem après a retallar les imatges amb l'eina de la vareta màgica i també amb la de retallar, depenent de quina fos més adient per a cada imatge.També hem après a reduïr una imatge, doblar-la, entre d'altres coses que hem anat fent a cada moment.Finalment hem pogut aconseguir fer la composició de la imatge final amb èxit.Cal dir, que per a la majoria, avui se'ns ha estat molt més fàcil poder seguir la classe, ja que hem anat més a poc a poc, poguent seguir passa per passa les explicacions del professor i fent la tasca simultàneament.També ens hem trobat diferents dificultats, evidentment, però les hem pogut resoldre amb facilitat gràcies al professor o a les pròpies companyes. Esper haver après d'aquests “errors” o dificultats que ens han sorgit perquè no ens tornin a passar d'ara endavant i així anar avançant de cada vegada a un major ritme.

dijous, 4 d’octubre del 2012

TEMA 1 (classe teoria)

A la primera classe de teoria vam poder veure els grans avanços tecnològics en els últims anys i l'impacte que han tengut aquests a la societat, ja que segons diferents autors i teories parlen de que estam vivint una Tercera Revolució Industrial.
Les tics ens envolten i estan presents a la nostra vida qüotidiana i evidentment, això té conseqüències positives, com per exemple poder accedir a una gran quantitat d'informació d'arreu del món, la creació de noves indústries, etc però també trobam el seu caire negatiu com un evident augment de les desigultats culturals i econòmiques, una societat depenent de les noves tecnologies, etc.

Per tant, com que estam en un moment de canvi de en la societat degut a aquesta nova era digital, com a futures mestres, ens haurem de saber adaptar a aquests moments, posar-nos al dia, tenir una formació permanent i introduir l'ús de les noves tecnologies en el nostre dia a dia i sobretot aprofitar-ho com un element més per generar processos d'ensanyament-aprenentatge dins les aules d'educació infantil.



dijous, 27 de setembre del 2012

Classe pràctica 1 27.09.12

En la nosta primer classe pràcica, el que més em va cridar l'atenció va ser el meu primer contacte amb un ordinador Mac, sí que abans havia pogut mirar una mica com era aquest sistema operatiu, però mai amb tanta profunditat.
Al principi de la classe, el professor ens va fer una petita explicació i introducció sobre el Mac i després sobre la creació d'un blog, com quins tipus de blogs ens podem trobar, els seus objectius, etc.
La veritat és que allò no em va ser totalment desconegut, ja que el curs passat en una assignatura ja vam aprendre a crear un blog i a fer-hi entrades, però poca cosa més.
Però en aquesta classe vam poder profunditzar una mica més, vam aprendre quina era la diferència entre una pàgina i una entrada, a introduir vídeos, posar etiquetes, etc.
La finalitat de la classe va ser crear un nou blog cada una de nosaltres per a l'assignatura. A mesura que el professor explicava podíem anar fent la tasca simultàneament, però hi va haver problemes als ordinadors i no totes vam poder crear el blog a classe. Així que el vaig crear a casa sense cap tipus de dificultat perquè tenia clares les passes que havia de seguir a través de les explicacions del professor.

Vídeo Psicomotricitat

Us comparteixo un vídeo sobre la pscicomotricitat a l'Educació Infantil:


Primera entrada

Hola!!
Aquesta és la meva primera entrada al blog!!