I avui, a la fi hem arribat al final, avui hem fet la darrera classe de Tics i crec que ha estat la millor de totes! ens ho hem passat molt bé...
Primer de tot ha exsposat el seu treball multimèdia l'últim grup que quedava i ens ha agradat molt el seu treball i després hem après a editar un vídeo.
El vídeo l'ha fet el professor en el moment que estravem a classe i després li hem afegit afectes, cançons, hem tallat, etc i ens ha agradat molt.
I aquest és el resultat:
Només dir que, hem passat coses bones i coses dolentes però a la fi hem acabat, aquesta no només ha estat la darrera classe de tics, sinó també de la carrera, ja que després d'això ens queden els examens i el segon quatrimetre les practiques que donaran per acabada la carrera i ja serem mestres.
Crec que hem après molt durant el curs amb aquesta assignatura i continguts que ens seran de profit d'ara en el davant, coses que ja hem començat a utilitzar a altres assignatures, així com per exemple el power point, ara en tenim més coneixement de com utilitzar-lo. També agraïm que haguem tengut la oportunitat de poder fer dos examens parcials, d'aquesta manera hem eliminat la matèria i segur que ara aquestes dues setmanes d'examens no anirem tan ofegades!
Un plaer i fins aviat!!!
Aquest dilluns a la classe de teoria vam a la fi exposar el nostre treball multimèdia "Tutti Frutti". La presentació va ser amb un power point que a més de mostrar diferents activitats que engloba el treball, també vam mostrar la guia diàctica, els destinataris a qui va dirigit, de què tracta, etc.
Tal i com el seu nom indica el tema del nostre treball són les fruites i a dins aquests hem fet quatre apartats: cançons, conte, fruttijocs i anglès.
Evidentment, tots els apartats estan relacionats i creiem que és bastant complex ja que tracta diferents temes transversals del currícul d'educació infantil, com la introducció de vocabulari de fruites en anglès, les canços, els tamanys, diferències, colors, entre d'altres.
A la fi l'hem acabat i exposat, ens ha duit feina però n'hem tret uns bons resultats, però sobretot una gran experiència, que esperem que ens sigui útil per la nostra futura tasca docent!
Aquesta setmana hem tornat de les vacances de Nadal i ja ens hem posat les piles!
Dilluns a classe teòrica es van fer exposicions orals de diferents grups on mostraven un petit recull i una breu explicació del seu treball multimèdia.
Per altra banda, teníem una tutoria sol·licitada per dimecres on voliem mostrar el nostre treball abans de presentar i entregar-lo, però no vam poder entrar a tutoria degut a la gran quantitat de gent que hi havia... així com també altres que anaven a tutoria per la revisió de l'exàmen.
Així que a la classe pràctica d'ahir, vam poder fer aquesta petita tutoria amb el professor on vam poder demanar-li uns quants dubtes i mostrar unes quantes coses del treball que no ens funcionaven, uns efectes que a l'hora de posar en mode de presentació no es realitzaven. Ho vam poder solucionar...
A la classe pràctica també vam tenir la oportunitat d'aprendre a utilitzar la pissarra digital, encara que no vam poder profunditzar gaire, ja que estàvem inmerses en arreglar les quatre coses del nostre treball.
Per ara seguirem treballant per poder deixar-lo a punt d'entrega i presentació el proper dilluns 14 de gener!!
Bon cap de setmana, esperam que us agradi.
Com ja sabem, família i escola, sobretot en l'etapa d'educació infantil, han de mantenir un constant contacte i comunicació.
Per això, a dia d'avui, ja s'utilitzen a moltíssims de centres, les Noves Tecnologies per poder establir aquesta comunicació d'una manera ràpida i eficaç.
Tal i com diuen Martín & Gairín (2007) "la participación de las familias en los centros es escasa (...). Sin embargo, las tecnologías de la información y la comunicación abren nuevas perspectivas no sólo para informar e implicar a la familia en la trayectoria escolar (...), sino también para favorecer las relaciones entre la familia, la escuela y la comunidad."
Per tal de que es dugui a terme aquesta relació amb les famílies, desde el centre, el profesorat, és qui ha de donar la primera passa per establir la comunicació i ha de facilitar les eines o la formació necessària perquè es pugui dur a terme.
Tal i com es va parlar a classe, una bona eina per poder establir aquesta comunicació seria un blog. Aquest compleix múltiples funcions perquè a més de ser una eina TIC, permet la comunicació i que aquesta sigui bidireccional, que tots puguin participar, no només els mestres, sinó també desde casa on qualsevol pugui compartir un moment, una experiència, opinions, imatges, vídeos, etc.
És cert, però que hi ha una baixa participació per part de les famílies, degut a una manca d'informació i formació TIC. Per tant, una bona proposta per poder equilibrar aquesta situació podria ser, iniciar un taller per a pares on es pugui espenyar els beneficis de les TIC i formar-se amb aquestes eines de comunicació i informació del nou món digital.
Desde el meu punt de vista, la integració de les TIC a l'aula és una realitat i una necessitat en el dia d'avui.
Aquestes ens permeten incloure totes les àrees d'ensenyament-aprenentatge d'educació infantil en aqust nou recurs. El que és més important però, és que l'aprenentatge sorgeixi de l'iniciativa, l'interès i la curiositat de l'infant per així motivar-los i aconseguir un increment i una millora dels processos d'ensenyament.
Els materials didàctics mutimèdia s'han d'incloure dins el currículum, ja que així, es fa una innovació dels mètodes i materials més tradicionals.
Els infants han de començar de ben prest a integrar-se i a fer ús de les TIC desde una edat ben primerenca perquè puguin formar part d'aquest nou món digital.
A més de ser un gran recurs per als infants, també ho ha de ser per a nosaltres, com a futurs docents, ja que l'ús de les TIC ens poden ajudar amb la gestió administrativa dels centres i amb la planificació diària.
Però també s'ha de tenir present que cal un gran esforç per part de la comunitat educativa. Necessitam recolzament per part de les administracions, i tenir present que tenir accés a Internet hauria de ser cosa de tots i no només d'un sector privilegiat, o dels qui disposin dels recursos econòmics necessaris.
I finalment, i com ja s'ha dit al llarg dels curs, cal una formació i una constant renovació del professorat en les noves tecnologies perquè sino tornarem a caure en la rutina i en la utilització dels materials més tradicionals. Perquè un cop saber utilitzar-ho i treure-li profit ens pot servir com un recurs molt ric del qual en podrem treure un gran rendiment i de ben segur que una gran millora de la nostra tasca.
El que he trobat més important a destacar a n'aquest tema és el punt nº 4 (Disseny de multimèdies educatius), el qual inclou la fasse de disseny ila fase de producció dels treballs mutlimèdia que hem de realitzar per a l'assignatura.
En aquests moments, el nostre grup de treball estam realitzant la fase de disseny on hem hagut de tenir en compte molts dels següents aspectes:
1. Anàlisi de situació i primera presa de decisions:
- determinar el contingut que s'ha de tractar
- definir l'audiència
- establir les finalitats educatives
- avaluar els recursos humans i materials
- escollit el mitjà d'expressió
- estimar la durada del material mutlimèdia
2. Planificació i temporalització del procés:
- determinar el temps disponible per la realització del material
-control de recursos disponibles
3. Desenvolupament del producte multimèdia:
- definir els objectius
-organitzar els continguts
- elaborar un guió multimèdia
S'ha de dir, que hi ha aspectes que encara no estan del tot determinats, com per exemple la durada que tindrà el material, tots els recursos que utilitzarem, etc. Però molts d'altres sí.
El que més ens ha costat ha estat definir el tema del material i a partir d'quí com l'anirem treballant. Ara que ja més o manco ho tenim llest, la pròxima passa és la fase de producció, que esperam que tot ens surti bé!
La setmana passada, després d'haver anat a tutoria amb el professor, el nostre grup de treball, vam començar a pensar en com fer i dissenyar el nostre material didàctic mutltimèdia. Així que el primer que vam fer, va ser decidir la temàtica concreta d'aquest.
Després, vam quedar un dia per començar a planificar el treball. Així que ens sorgiren al cap un munt d'activitats per poder fer, però el problema va sorgir, com havíem de fer-les? Nosaltres només havíem après a utilitzar una petita part del que volíem fer a través de les classe pràctiques amb el Power Point.
Així que a la darrera classe pràctica, aquest dijous, vam continuar avançant una mica més i vam aprendre a utilitzar els desencadenadors.
Primer, vam realitzar una activitat on s'havien d'ordenar unes seqüències d'imatges del conte inicial d'en Calliou, i després una altra activitat on s'havien de trobar les diferències entre dues imatges.
És per això, que aquestes classes pràctiques ens serveixen i ens donen idees per poder realitzar el nostre treball, on les volem aplicar.
Esperem que ens surti tant bé com a classe!