dissabte, 20 d’octubre del 2012

TEMA 3



El que més em crida l'atenció d'aquesta assignatura, i sobretot, revisant els apunts i la teoría donada a classe, és l'ús què en podrem fer nosaltres, coma futures mestres, les possibilitats que podrem obtenir i com podrem aprofitar-ho com una eina de treball a dins les aules.

Segons Romero, Román i Llorente (2009) trobam cinc formes d'integrar l'ús de l'ordenador a l'escola:
1.Com a recurs didàctic
2.Com a contingut curricular
3.Com a instrument per a l'aprenentatge
4.Com a recurs per a l'organització escolar
5.Com a recurs del desenvolupament comunitari.

Però a mi, el que més m'inquieta, no és el profit que en podrem treure al nostre benefici com a mestres, sinó el benefici que en podrem obtenir per als infants, com convertir-ho en un instrument d'aprenentatge.
És cert, que durant aquests tres cursos passats de la carrera, alguns professors ens han parlat de programes educatius que podem trobar a la xarxa, però d'una manera bastant superficial.
Record que el curs passat a l'assignatura de matemàtiqus, vam tenir la oportunitat de realitzar una sèrie de classes pràctiques amb els ordinadors, on vam poder veure una gran quantitat de pàgines web que podiem aprofitar per a realitzar activitats matemàtiques per a infants a través de les noves tecnologies, per exemple la web de zona Jclic.

M'agradaria poder treballar a través de la xarxa amb els infants no només amb les matemàtiques, sinó també amb altres àrees de coneixement, aprofitar al màxim els recursos dels que disposam i d'aquesta manera els infants aprenguin a ser competents desde ben prest amb les noves tecnologies, ja que per el que podem veure, la societat tecnològica avança a un ritme frenètic i sembla que ho seguirà fent.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada