divendres, 7 de desembre del 2012

TEMA 5

Desde el meu punt de vista, la integració de les TIC a l'aula és una realitat i una necessitat en el dia d'avui.
Aquestes ens permeten incloure totes les àrees d'ensenyament-aprenentatge d'educació infantil en aqust nou recurs. El que és més important però, és que l'aprenentatge sorgeixi de l'iniciativa, l'interès i la curiositat de l'infant per així  motivar-los i aconseguir un increment i una millora dels processos d'ensenyament.
Els materials didàctics mutimèdia s'han d'incloure dins el currículum, ja que així, es fa una innovació dels mètodes i materials més tradicionals.
Els infants han de començar de ben prest a integrar-se i a fer ús de les TIC desde una edat ben primerenca perquè puguin formar part d'aquest nou món digital.
A més de ser un gran recurs per als infants, també ho ha de ser per a nosaltres, com a futurs docents, ja que l'ús de les TIC ens poden ajudar amb la gestió administrativa dels centres i amb la planificació diària.
Però també s'ha de tenir present que cal un gran esforç per part de la comunitat educativa. Necessitam recolzament per part de les administracions,  i tenir present que tenir accés a Internet hauria de ser cosa de tots i no només d'un sector privilegiat, o dels qui disposin dels recursos econòmics necessaris.
I finalment, i com ja s'ha dit al llarg dels curs, cal una formació i una constant renovació del professorat en les noves tecnologies perquè sino tornarem a caure en la rutina i en la utilització dels materials més tradicionals. Perquè un cop saber utilitzar-ho i treure-li profit ens pot servir com un recurs molt ric del qual en podrem treure un gran rendiment i de ben segur que una gran millora de la nostra tasca.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada