dilluns, 17 de desembre del 2012

TEMA 6

Com ja sabem, família i escola, sobretot en l'etapa d'educació infantil, han de mantenir un constant contacte i comunicació.
Per això, a dia d'avui, ja s'utilitzen a moltíssims de centres, les Noves Tecnologies per poder establir aquesta comunicació d'una manera ràpida i eficaç.
Tal i com diuen Martín & Gairín (2007) "la participación de las familias en los centros es escasa (...). Sin embargo, las tecnologías de la información y la comunicación abren nuevas perspectivas no sólo para informar e implicar a la familia en la trayectoria escolar (...), sino también para favorecer las relaciones entre la familia, la escuela y la comunidad."

Per tal de que es dugui a terme aquesta relació amb les famílies, desde el centre, el profesorat, és qui ha de donar la primera passa per establir la comunicació i ha de facilitar les eines o la formació necessària perquè es pugui dur a terme.

Tal i com es va parlar a classe, una bona eina per poder establir aquesta comunicació seria un blog. Aquest compleix múltiples funcions perquè a més de ser una eina TIC, permet la comunicació i que aquesta sigui bidireccional, que tots puguin participar, no només els mestres, sinó també desde casa on qualsevol pugui compartir un moment, una experiència, opinions, imatges, vídeos, etc.

És cert, però que hi ha una baixa participació per part de les famílies, degut a una manca d'informació i formació TIC. Per tant, una bona proposta per poder equilibrar aquesta situació podria ser, iniciar un taller per a pares on es pugui espenyar els beneficis de les TIC i formar-se amb aquestes eines de comunicació i informació del nou món digital.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada